laVida

Alla inlägg under februari 2011

Av lavida - 28 februari 2011 15:49

Idag när Hugo kom hem ifrån skolan så satte han sig direkt med mig vid matbordet i köket:


-Mamma....tror du att det kan vara så att Gud inte kommer ner till oss på jorden för att han är rädd för det han skapat?


-Kommer Alfred Nobel ifrån Småland?


-Vem är det på 50-lappen?


Jag bara satt och lyssnade, helt förstummad. Försökte svara så gott jag kan.

Någon fråga lättare att svara på än vissa.

Har ni svaren?


Tänk vad fascinerande med hur mycket tankar och frågor som dyker upp i en 10-årings huvud...

  


Av lavida - 27 februari 2011 21:11

......festen igår kväll.

Mår oförskämt bra idag.

Bara mina fötter som strejkar, men jag får skylla mig själv..nya skor och dans en hel kväll.

Det var en bra fest och härlig stämmning.

 Livemusik är kul!

På begäran blir en likadan fest igen nästa år.


Imorgon måndag och klockan ringer 06:45.

Det var längesedan den gjorde det, undrar om den kommer ihåg...


Jag följer killarna till skolan och sedan stavgång. Nu dax för nästa växel i min plan mot att må bättre.


Kap Verde finns kvar i mitt huvud....snart kommer det ut.

Men en sak är säker, i december åker vi igen!

  

Ser fram emot en ny vecka.

Speciellt ett möte som jag hoppas kommer ge mycket.

Ha det gott!


Av lavida - 25 februari 2011 21:53

...att titta på....veckan på Kap Verde håller fortfarande på att smälta in..så jag bjuder på lite bilder.

På farfars gata.

   

Blomma ifrån Faustino och Joanas odlingslott.

Här odlas bönor och pumpor.

Port Ferreira.

      

Stranden i Sal Rei.

       

En kväll målade vissa av oss tånaglarna.

   

Barnens gammelfarfars hus.

 

Vi firade Faustino som fyllde 80 år.      

Lycka.

Mat.


      

Gäst i köket.


Veckan var fantastisk!

Man får sig en tankeställare....därför måste jag fundera lite innan jag berättar.


Imorgon har vi en fest att fixa!

 Skall bli kul och spännande. Hoppas att gästerna kommer att bli riktigt nöjda.

Svärmor kommer på besök och passar killarna.

HA EN FIN HELG!


Av lavida - 25 februari 2011 11:47

...imorse så lade jag mitt huvud på min kudde i min säng i vårt hus.

Skönt!

Nu frukost.

För ER nyfikna, för jag vet att ni finns.  

Snart MER...bilder, berättelser upplevelser.

kram

Av lavida - 16 februari 2011 11:18

Hur roligt är det??

Till barnen går det jättebra att packa, snabbt och effektivt,tjoff, tjoff, KLART!

Men nu står jag här och tittar på min tomma väska och klädhögen brevid....*pust*


Nu har jag peppat med en kopp kaffe och lite surf, så nu j*****ar skall här packas!


Vet iallafall vilka böcker jag skall ta med mig. Hoppas på att hinna läsa ut två stycken, men tar med mig tre för man vet aldrig.  

  

Så länge vi båda andas, står först på tur....skall bli så underbart att öppna den imorgon på planet!


Nä nu skall här packas!!

Av lavida - 15 februari 2011 22:36

Det var ju sååå härligt i söndags, vi unnade oss en promenad i skogen..

  

Av lavida - 15 februari 2011 21:26

Idag hade jag en lång lista med saker att göra....och tänk...nu är allt överstruket.  

Barnen har varit tappra.....hjälpt mig jättebra!

Hugo har klippt sig, och han blev så fin. Härligt att se hans fina ansikte.

Simon har köpt sig ett par nya badbyxor.

Alla tre killar fick köpa bokför att läsa på resan.

Oliver valde denna:


I Bergakungens sal

Hugo läser denna:

Fritt fall

 

Simon valde små PIX böcker om Bamse.

Det bar av till skolan också för att hämta läxböcker till Hugo och Oliver.

 

Nu var vi nöjda och åkte hem.

Vi njöt av våfflor.

  

 

Planet lyfter på torsdag 06:50.

Nu är det bara Simons pass kvar......imorgon bitti hämtar vi det.

 

Snart är väskorna packade....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av lavida - 14 februari 2011 17:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards