laVida

Alla inlägg under februari 2011

Hem

Av lavida - 4 februari 2011 10:01

Idag åker jag hem!

Borta bra men hemma bäst, det är verkligen så.

Jag ringer hem varje morgon för att prata med "lilla" familjen, och idag frågade Simon:

-Jobbar du?

- Har du sovit gott? Bra!


Oliver flaggade för att det ev blir pizza ikväll.

Sa att det skall nog funka....men jag är supersugen på räkor!


Fredagmyset inhandlades igår på en godisfabrik nära mig.


Nu återstår bara avslutning, kaffe och lunch. Sen sätter jag mig på tåget mot Göteborg 12:21.

På stationen kommer mina goa killar att möta mig.

Härligt!


Sen blir det mys resten av dagen, TOKMYS skulle jag nog kalla det.


Av lavida - 2 februari 2011 11:01

Igår tog jag mig ett rejält återfall! Lika bra att göra det ordentligt!

Muffins,pasta,bröd, kolakaka och SEMLA!!

Allvar! Semlan var underbar!

Min mage tyckte dock annorlunda.....gravid i 8:e månaden ungefär den storleken.

Bara luft!!!

OJ oj...

Så idag är jag snäll mot min mage igen.

Den och jag mår mycket bättre av att INTE äta dessa saker. Så nu fortsätter vi på samma spår som innan.


Läste igår ut min bok, såå bra. Längtar redan efter att läsa den fjärde i serien, men först så skall jag läsa vår bokcirkelsbok.

Ha det gott!



Av lavida - 1 februari 2011 09:24

...som uppstår i ett vardagsrum när man tittar på Solsidan med alla barnen och det dunkas rytmiskt i väggen i flera scener.....

Tredja gången så frågar Oliver:

-Mamma vad gör dom?

Tystnad

-Vad gör dom?????

Tystnad

Jag:

- Mmmmm vänta lite vi får nog snart veta...(yeah right!)  


Då kommer räddningen!!

- Åh mamma han bygger en säng till bebisen!


Alla i rummet andas ut.

Saved by the bell!


Ha en bra dag!

Kram


Ovido - Quiz & Flashcards