laVida

Alla inlägg under september 2011

Av lavida - 29 september 2011 19:51

Det har gått 8,5 år sedan Göran gick före.

Tänker på honom allt som oftast.

Önskar han fått möta Oliver och Simon.

Han hade gillat dom, det vet jag.


Hoppas han sitter i sin himmel och ler.

Hoppas han ser sin yngsta son Anton som växt upp och blivit en sån snygg ung kille.

I somras blev han snart Simons favorit. Han satt större delen av kvällen i hans knä.

Så fina!


Idag hade jag vägarna förbi Görans grav.

Köpte ett hjärta med en rosa ros, och tände ett ljus.

Tänk att precis när jag lagt ner hjärtat på stenen så kom en fluga från ingenstans och satte sig på rosen. Den satt helt stilla en kort stund, och lika snabbt som den kom försvann den........jag vet vem det var.

Vad tror du?

 

Av lavida - 28 september 2011 21:42

Så är det, livet i 180!

Jobb, läxor, träningar, matcher, middagar som skall lagas, tvätt som skall tvättas, golv som skall dammsugas m.m

Ja ni vet....alla lever livet.


Tur att man kan hitta guldkorn mitt i allt detta.

Stunden i trädgården med Simon: - Mamma jag vill kratta som du.

Den goda fikan på Sälofjord samtidigt som Hugo spelar match.

Oliver och Neos härliga skratt när dom berättar om tjejer som kompisar frågar chans på.

Lyckan i att ha ett roligt jobb.


Sen kommer det små andrum där man bara kan tanka god energi.

Stunder då man bara har kul och umgås med härliga vänner. Som tur är så kommer dom med ganska täta mellanrum.

Nu till helgen är det dags igen.

Skall bli kul!


Ta hand om er.


Av lavida - 27 september 2011 09:56

Vi var ju i Stockholm, och det var underbart på många sätt.

Bara det att bara vara två.

Det tog nog halva fredagen innan jag slutade att titta efter de andra tre familjemedlemmarna.


Vi hade tur med vädret och promenerade mycket.

På skansen var det höstmarknad och solen sken på oss hela dagen.


Vi var på Fotografiska( www.fotografiska.eu) och tittade...oj oj oj.....mycket snoppar var det!

Men alltid lite kul att känna sig lite kulturell.

Där träffade vi även Erik som gick med oss och sedan satte vi oss i den fantastiska restaurangen med utsikt över vattnet och Gröna Lund.


På kvällarna gick vi en sväng. Gick in på någon bar och drack något gott.

En Japansk restaurang på Söder fick besök av oss, och det var fantastiskt god sushi som serverades där.


Man önskar att man kunde "konservera", lr som Erik sa:

- Sådana stunder,stämmningar och känslor önskar jag att man kunde sätta in på en bank för att sedan kunna ta ut när man behöver.


Men tyvärr det är färskvara, och det gäller att njuta i stunden.

Det gjorde vi.

Njöt varje sekund.


Av lavida - 22 september 2011 23:17

Snart fredag och vi lyfter.

Skall bli underbart.


Ha det bäst!

Det tänker vi ha.

Kram

Av lavida - 21 september 2011 10:05

Fortfarande snuvig och hostig, men redo!

Idag blir det jobb, Tjoho!


Har precis klickat hem två flygbiljetter Stockholm ToR.

På fredag morgon drar vi, mannen och jag. 

Det skall bli underbart!

Var ett tag sedan vi va på tu man hand, så hoppas vi kommer ihåg hur man gör.....


Har några önskemål på vad som vi vill göra, annars så är det med en härlig "feel free" känsla vi åker.

Ta dagen som den kommer. 


Men innan dess är det föräldramöte, middagar,träningar, läxläsningar och andra saker som har med livet att göra.

Jag gillar mitt liv!

Livet är nu.


Ha det bäst!

Av lavida - 19 september 2011 18:15

Ligger mest och snörvlar....trodde först jag hade världens längsta bakrus, men igår när feber och frossa kom på besök så var det inte mycket att be för.Hoppas på att vara kry imorgon.Den som lever får se.Host!

Av lavida - 17 september 2011 09:26

Så underbart att komma hem!

Jobbveckan har gått bra och som sagt, det är skönt att vara igång igen.


Solen sken även när jag kom hem igår och det var sååååå härligt.

Glada barn och en glad man gör att man känner sig efterlängtad och välkommen hem.  

Mannen har grejat väldigt mycket under veckan, så mycket som skall göras är klart, även saker som hängt efter lääänge.

Taken där uppe är färdigmålade, gräset klippt, häcken klippt och annat smått och gott var fixat.

Nu väntar vi bara på elektriken som kommer i veckan och kopplar in elen. Efter det skall allt "byggstök" bort, och jag kan tapetsera det sista rummet, allrummet.

Tänk att sen är det klart, klart att börja möblera och göra det roligaste sista piffet!


På eftermiddagen vankades det kalas. KOMPISKALAS!

Oliver och bästa kompisen hade mottagning i motorcykelrummet på Lek och Buslandet.

Det bjöds på hamburgare, chicken nuggets, pommes frites, glass och mängder av lek. Mycket nöjda födelsedagsbarn gick hem klockan åtta igår kväll.

 

Vi föräldrar fick oxå lite kvalitetstid tillsammans. Passade på att äta och dricka kaffe i fiket. Man får ta den tid som bjuds såhär mitt i vardagen.

Roligt var det iallafall, även om vi alla fyra hade uppskattat ett glas vin oxå.....men men, man kan inte få allt.


Idag blir det fortsatt fix i trädgården, jag skall klippa körsbärsträdet, mitt vårdträd.

Manuel åkte tidigt i morse för att hämta hem vårt sommarhus.

I eftermiddag blir det innebandy för Hugo.


Sen det bästa av allt....Partaj!!

Lördagen avslutas på bästa sätt hemma hos bästa Micke och Eva-Lotta för att fira den förstnämndas inträde i den gyllene åldern! Tjoho!

Välkommen till 40+ sidan, här rockar det fett!!!


Nu frukost.

Ha det bäst!






Av lavida - 14 september 2011 18:20

Jodå...hon har börjat jobba!


Befinner mig på annan ort och kommer hem på fredag.

Väldigt skönt och roligt att vara igång igen.


Klart man har lite hemlängtan men här går tiden fort och man har fullt upp ifrån morgon till kväll.


Helgen ser lovande ut.....skall starta den med ett yogapass på fredag kväll och sen mys med familjen. Härligt!

Lördag blir det lugnt på förmiddagen med bl.a innebandymatch för Hugo. Sen kommer svärmor för att passa barnen, och jag och mannen skall på partaj!!!

Promenadavstånd, perfekt!

Skall bli väldigt kul!


Ja, ja men nu lite mer jobb och hemresa på fredag.

Ha det bäst!


Ovido - Quiz & Flashcards