laVida

Alla inlägg under mars 2012

Av lavida - 30 mars 2012 22:31

Av lavida - 18 mars 2012 17:11

Jag har bestämt mig för att låta bloggen vila ett tag.

Har inte tid eller ork just nu.

Tack till ER alla som brukat hälsa på!

Hoppas vi ses igen när orken och lusten kommit tillbaka.


KRAM!

Av lavida - 15 mars 2012 22:30

Så är det när man är i Sälen.......inga sena kvällar. Man blir trött. Det är tillåtet att lägga sig precis när man vill!

Vi har ju semester!

Dagarna flyger förbi och imorgon är sista dagen i backarna. Vi har haft det så underbart.

Varje dag har bjudit på blå himmel och sol.

Alla är supernöjda. Det är fördelen när man reser så många, alla kan göra det dom vill. Man bara blandar och mixar. Ett barn extra lr inga alls, bara vuxna lr helt ensam.

Alllt beroende på var man vill åka och hur mycket.


Simon går i skidskola, och han tycker väl att det är ok. Han tycker det är liiiite långsamt. Han hade nog klarat av en lite svårare grupp. Han är duktig vår Simon. Han har lärt sig åka lift.

 


Han älskar Trollskogen!

Förresten, vem gör inte det?

Vintra bor där,det har Simon berättat.

 


Oliver har bättrat på sina Snowboard kunskaper och glider numera ner för backarna på sin bräda......gissa om han är nöjd.


Vår bästa Hugo ser vi knappt röken av, han susar omkring mest överallt med alla.

Tänker att det är så skönt att få känna sig så fri.

Han dyker upp lagom till fika och mat.

 


Det finns massor av bra saker att berätta om denna vecka, men även jag är trött.


Så ni får hålla er till tåls så berättar jag mer snart.....

God Natt!


Av lavida - 13 mars 2012 21:26

Den här låten poppade upp i mitt huvud idag när jag susade ner för en backe.

Min pappa och jag brukade sjunga den växelvis när vi med hög fart åkte ner för fjällen i Geilo.

Folk tittade allt på oss, men det gjorde ingenting.

Vi hade kul!

Så varsegoda.

Av lavida - 12 mars 2012 20:08

Vi har det underbart! Solen skiner och vi njuter.

Fyra härliga familjer....åtta vuxna och tio barn.

Sämre kan man ha det och jag suger i mig ny energi, men det tar tid när man var helt tom ifrån början..

Härliga, livliga frukostar med vardagslyx.

Nypressad juice.

 


Soliga backar.

 


Kroppen......den är öm!

Men oj vad skönt det är att åka skidor hela dagarna.

Och det bästa.......vi har fyra dagar kvar.  

Kram

Av lavida - 9 mars 2012 21:40

Så var det idag.

Kom hem efter en vecka med jobb på annan ort.

En tuff vecka.

Tom.

Längesedan jag kännde mig så dränerad på kraft. Ville nästan bara lägga mig i fosterställning i sängen och gråta.


Men det gick ju inte. Bästa Malin hade ju bokat in mig på Schlager spinning.

Så tufft!

Men musiken har ju absolut effekt. Påverkar...

Den här låten körde slut på mig idag. Såg mina bästa killar framför mig, och det gjorde mig pep!


Nu vill jag bara sova.

Ser fram emot en vecka för återhämtning på alla plan.

  





Av lavida - 3 mars 2012 19:53


Varför inte? Lite kul måste man ha!

HAHAHAHAHA!!



Bara för att han sjunger så bra.   


Ha en härlig kväll!


Av lavida - 2 mars 2012 22:20


En gammal goding.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards